Privacy

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe Het bureau voor merkstrategie omgaat met persoonsgegevens en welke cookies er door Het bureau voor merkstrategie en derden worden geplaatst.

Het belangrijkste: Het bureau voor merkstrategie gaat zorgvuldig met geregistreerde gegevens zoals e-mail en namen om. Het bureau voor merkstrategie verkoopt geen e-mail of andere gegevens en geeft niets uit handen. Het bureau voor merkstrategie maakt geen reclame op de site en verstuurt alleen een nieuwsbrief, als je je hiervoor hebt geabonneerd. Je krijgt geen andere mail, geen aanbiedingen en andere onzin in je mailbox.

Cookies

Het bureau voor merkstrategie kan gebruik maken van cookies, maar doet dit in zeer beperkte vorm. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Dit zijn de cookies die worden gebruikt.

1. Functionele cookies

Kernfuncties 

Dit zijn cookies die strict noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website. Zonder deze cookies kunnen bepaalde onderdelen niet worden gebruikt. Het bureau voor merkstrategie plaatst alleen cookies die noodzakelijk zijn voor het basale functioneren van de site. Denk hierbij aan de mogelijkheid om te reageren onder je eigen naam of voor de detectie van spam.

Reageren

Als je wilt reageren op een bericht op Het bureau voor merkstrategie, moet je je registreren. De enige reden hiervoor is om spam in het reactieformulier te  voorkomen. Je reacties kan dus naar een geautomatiseerde service voor spam-detectie geleid worden.

Verder betekent dit dat als je een reactie achterlaat op Het bureau voor merkstrategie, Het bureau voor merkstrategie je gegevens in reactieformulier bewaart, plus je IP-adres en  gebruikersagent-string van je browser.

Ook kun je aangeven of Het bureau voor merkstrategie je naam, je e-mailadres en bedrijfsnaam in een cookie mag opslaan. Dit gebeurt voor jouw gemak zodat je deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

Wanneer je een bericht wijzigt of publiceert wordt een aanvullende cookie door je browser opgeslagen. Deze cookie bevat geen persoonlijke data. Het bevat enkel het ID van het artikel dat je hebt bewerkt. Deze cookie is na een dag verlopen.

Sommige gebruikers vinden het fijn om een reactie te plaatsen met een uitgebreider persoonlijk profiel, bijvoorbeeld met een vaste pasfoto. Als je hiervoor kiest, kan een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres, worden gestuurd naar de Gravatar-service. De privacybeleidspagina kun je hier vinden. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Als je een reactie achterlaat, dan wordt de inhoud en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kan Het bureau voor merkstrategie vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van ze wederom te modereren.

Sociale knoppen 

Op Het bureau voor merkstrategie zijn knoppen opgenomen om pagina’s te kunnen promoten of delen op Facebook, Twitter, Google Plus en LinkedIn. Deze knoppen zijn stukjes code van de sociale media zelf, en maken gebruik van een cookie. Deze cookie onthoudt dat je ingelogd bent zodat je niet elke keer op Twitter of Facebook hoeft in te loggen zodra je iets wilt delen. Om te zien wat zij met persoonsgegevens doen die zij met deze code binnen krijgen, kun je de privacyverklaringen van Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn (deze kunnen regelmatig wijzigen) inzien.

Embedded content 

In blogartikelen kan gebruik worden gemaakt van content die op andere sites wordt gehost en op Het bureau voor merkstrategie wordt ontsloten. Denk hierbij aan Slideshare-presentaties, YouTube-video’s en Storify. Op vergelijkbare wijze als de sociale knoppen maken deze codes vaak gebruik van cookies. Wat zij met de cookies en persoonsgegevens doen kun je vinden in het privacybeleid van de desbetreffende dienst. Het bureau voor merkstrategie heeft hier geen controle op.

Advertising cookies

Het bureau voor merkstrategie plaatst zelf geen reclame-cookies. Want Het bureau voor merkstrategie houdt niet zo van reclame.

2. Google Analytics

Via Google Analytics worden op Het bureau voor merkstrategie geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kan Het bureau voor merkstrategie zien welke artikelen het meeste gelezen worden en wanneer deze worden gelezen.

Deze informatie wordt door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google verstrekt deze informatie ook aan adverteerders om inzicht in de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Het bureau voor merkstrategie heeft hier geen invloed op. Het bureau voor merkstrategie heeft Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie.

Wil je niet dat je klikgedrag wordt bijgehouden? Dan kan je via de website van Google een browser plugin downloaden die dit voorkomt. Deze instelling geldt dan voor alle websites die je bezoekt, dus niet alleen voor Het bureau voor merkstrategie. Je kunt de browserplugin hier downloaden.

Welke rechten je hebt over je data

Heb je een reactie achter gelaten op Het bureau voor merkstrategie? Dan kan je verzoeken om een exportbestand van de persoonlijke data, die Het bureau voor merkstrategie van je heeft, inclusief alle data die je aan Het bureau voor merkstrategie hebt gegeven. Je kan ook verzoeken dat Het bureau voor merkstrategie je persoonlijke data verwijdert. Dit betreft geen data die Het bureau voor merkstrategie verplicht moet bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Stuur hiervoor een bericht via het contactformulier.

Maak jouw merk sterk met Mountview